ЛУК: Знаеме дека е драв, но не сме ни свесни што му прави на срцето

Светската здравствена организација неодамна објави дека лукот, како додаток во исхраната е одличен лек во борба против хиперлипидемија и атеросклероза.

Конечно некој се сетил да го докаже она што го слушаме откако знаеме за себе – лукот е извор на здравје.

Како додаток во исхраната, се препорачува за пациенти кои патат од вишок маснотии во крвта, васкуларни проблеми, повишен крвен притисок…

Метју Бадоф е лидер на истражувањето, со кое се донесени нови докази за предностите на лукот во лечењето срцеви заболувања.

Научниците ја следеле состојбата на 55 испитаници на возраст од 40 до 75 години, кои патат од повишен крвен притисок, дебелина и кардиоваскуларни болсети. Измерена е количината на маснотии и калциум во нивните артерии.

Истражувањето траело година дена.

На една група и е даван плацебо, а на останатите 2,4 мг екстракт од лук – кај нив притисокот во артериите се намалил за 80 отсто.

Откриено е и антибактериско дејство на оваа лековите состојка.

Со тоа што спречува висок крвен притисок во артериите, го успорува развојот на кардиоваскуларни болести. Лукот е одличен чувар на здравјето.

Лукот не мора да биде само лек, туку и одлична превентива. Затоа не чекајте да биде доцна, веднаш додајте го во исхраната.

Намирници кои смеете да ги јадете пред спиење

Некои луѓе едноставно не можат да спијат со празен стомак, бидејќи чувствуваат мачнина поради гладот или едноставно ги мачи. За среќа, постои храна што им е дозволена да ја јадат пред спиење бидејќи не дебелее.

Посно сирење е идеален вечерен оброк. Во комбинација со некоја салата или салама, како што се пилешки / мисиркини гради или варена шунка, сирењето поради пробиотичките бактерии позитивно ќе влијае на здравјето и нема да го оптоварува варењето.

Пуканки

Истражувачите откриле дека пуканките содржат полифеноли. Овој антиоксидант е многу посилен од витамините Ц и Е. Полифенолот ги чисти токсините од телото и го подобрува имунитетот. Истражувачите откриле дека една порција на портокал содржи 300 mg полифеноли. Овој антиоксидант го забавува стареењето, го лечи запекот, ги подобрува цревата, го подобрува срцевиот ритам и го спречува ракот.

Банана, јогурт и мед

Ако не можете да спиете без нешто слатко, подгответе овошно смути од банана и јогурт.

Бананите и јогуртот се богати со триптофан, амино киселина која е вклучена во производството на серотонин. Серотонин, меѓу другото, помага во регулирањето на спиењето, а неговото ниско ниво во телото е поврзано со несоницата. Оваа комбинација, покрај ефектот на спиење, исто така ќе обезбеди витамини Б и минерали калциум и магнезиум, кои играат важна улога во релаксацијата на психата и мускулите.

Препорачуваме бананите и јогурт да се засладат со лажица мед, што е природен извор на јаглени хидрати за добар сон.

Бадем и други јаткасти плодови

Јаткасите плодови го стимулираат производството на триптофан и магнезиум, кои ги релаксираат мускулите и нервите. Со тоа го стабилизираат ритамот на срцето, што дополнително ве релаксира и смирува. Земете десет бадеми и ги грицкајте ги пред спиење.

Мисирка

Стек од мисирка е одличен избор за оброк пред спиење, бидејќи не содржи многу калории или масти, и е богат со протеини.

Со помош на три мини теста проверете го здравјето – Еве кои се

Научниците велат дека начинот на кој ги изведувате секојдневните активности можат да кажат многу повеќе за вашето здравје, отколку вадењето крв или снимањето на главата.

Со помош на овој мини тест може да го проверите вашето здравје и дури би можеле да го спасите вашиот живот.

1. Стоење на една нога

Пробајте да стоите на една нога со широко отворени очи и останете на таа позиција најмалку 60 секунди. Ако почнете да губите рамнотежа по 20 секунди можно е ризикот од болеста на мозокот да е зголемен. Во едно јапонско истражување 30 отсто од испитаниците кои не можеле да држат баланс имале мозочно крварење. Иако е потребно подолго време за крварењето да го загрози вашето здравје, тоа, сепак, има поврзаност со губењето рамнотежа и памтењето.

2. Дали можете да застанете и повторно да седнете?

Станете и седнете 10 пати и следете колку време ќе ви е потребно. Британско истражување покажало дека оние кои можат да станат и веднаш потоа да седнат до 10 пати во рок од 21 секунда, имаат поголеми шанси за подолг живот. Всушност, овој тест покажува колку имате енергија и колку се силни вашите мускули, каква е вашата координација и каков е дишниот систем. Научниците тврдат, лошите резултати од овој тест можат да предвидат болест чии симптоми сé уште не се појавиле.

3. Допрете ги своите прсти на нозете

Седнете на под, главата и грбот потпрете ги на ѕид. Потоа пробајте со рацете да ги допрете своите прсти. Колку е поголема оддалеченоста од вашите прсти толку е поголема шансата да имате кардиоваскуларни проблеми. Докажано е дека флексибилноста на телото влијае и на флексибилната артерија. Кога артериите се флексибилни крвта може беспрекорно да циркулира. Но, доколку се затнати поради нездравите навики, срцето ќе има потешкотии во испумпувањето на крвта, а вашето тело ќе биде во опасност од срцев удар.

Ви влијае ли времето на здравјето? Еве што се случува!

Секогаш кога се менува времето, во атмосферата се создаваат електромагнетни импулси кои делуваат врз организмот и потикнуваат негова реакција и прилагодување. На тој начин, времето, а особено ненадејните временски промени, екстремно ниските или високи температури, притисокот на воздухот, влажноста и други метеоролошки елементи го оптеретуваат организмот.

Реакцијата која следи е различна, некои луѓе се помалку или повеќе чувствителни на промените, некои не ги чувствуваат проблемите, одредени луѓе имаат понагласени реакции кон овие промени. Тука треба да се напомене дека покрај климатските услови и индивидуалната чувствителнот, промените кои се јавуваат и во зависност од начинот на живот и секојдневните навики кои значително придонесуваат за појава на проблемите.

Болести поврзани со времето

Зголемената чувствителност на временските промени вообичаено се јавува кај луѓето кои страдаат од следниве здравствени проблеми

-Психосоматски (депресија, анксиозност, замор, недостаток на концентрација, нервоза и сл.)

-Кадиоваскуларни

-Алергиски

-Ревматски

-Респираторни

-Хронични

Особено чувствителна категорија на луѓе, претставуваат хронично болните, кои страдаат од заболувања на срцето, висок крвен притисок, проблеми со дишните патишта, асма, артритис и др. Болките кои вообичаено се јавуваат во долниот дел на грбот кај луѓето кои страдаат од артритис, реума, како и болки во мускулите постои можност да се поврзани токму со промената на временските услови. Луѓето кои страдаат од овие непријатности се убедени дека токму студеното и влажно време придонесува да се чувствуваат полошо. Тие тврдат дека се способни да го предвидат времето врз основа на нивните симптоми.

Промената на атмосферскиот притисок може да предизвика моментална промена на крвниот притисок на човечкото тело, иритација на нервните завршетоци и да доведе до засилено чувство на болка.

Симптомите се менуваат од човек до човек, и нивниот интензитет во основа се зголемува кај повозрасните и оние луѓе со заслабнат организам поради појавата на некоја болест. Понекогаш, симптомите можат да бидат прикриени или да бидат поизразени, што може да биде резултат на основната болест која нема никаква поврзаност со промената на временските услови.

Пациентите кои имале срцев удар се повеќе чувствителни на времето од оние лица кои никогаш не доживеале срцев удар. Кај нив чувствителноста понекогаш трае и неколку години по заболувањето. Научниците се обидуваат да утврдат кои временски услови најмногу влијаат врз оваа категорија на пациенти. Тие не се доволно сигурни дека чувствителноста е резултат на срцевиот удар или е претходник на идни можни проблеми.

Реакција на луѓето и временските промени

Со промената на временските услови, нашето тело почнува да се адаптира на новонастанатите атмосферски услови, што резултира со промена на метеоролошките елементи. Така на пример, поради промената на надворешниот атмосферски притисок кај луѓето се јавува рекација во крвните садови, така што, тие се спремат да го задржат претходниот крвен притисок. Нискиот атмосферски притисок е поврзан со уште понизок крвен притисок кај луѓето кои страдаат од низок притисок (хипотензија), што доведува до замор, нервоза, поспаност. Од друга страна, пак, луѓето кои страдаат од зголемен крвен притисок (хипертензија) се чувствителни на зголемување на влажноста на воздухот, како и приближување на појасот со висок воздушен притисок.

Луѓето кои боледуваат од вегетативно-васкуларни болести (патолошки промени на крвните садови) се под влијание на сите мали атмосферски промени – амплитуди во природата.

Луѓето со хронични заболувања на нервниот, урогениталниот и имунолошкиот систем, исто така, спаѓаат во категоријата која е многу чувствителна на временските промени.</p>

Исто така луѓето кои прерано ги чувствуваат промените на времето, како на пример наудување на снежна бура во текот на зимата, се подложни на поголемо растројство во споредба со оние кои промените ги чувствуваат речиси пред самото нивно наидување.

Стресот и здравјето

Во денешно време животот стана многу стресен. На прво место тоа доведува до слабеење на имунолошкиот систем. Оттаму, секоја мала промена на времето, може да влијае на нашата чувствителност. Порано, обично само повозрасните луѓе и луѓето со заслабнато здравје ги чувствувале промените на времето, наидување на циклон, бура и придружното невреме. Но сега дури и здравите луѓе чувствуваат непријатности. Тоа особено се однесува за луѓето кои живеат во урбаните средини, за кои се смета дека се повеќе чувствителни на ненадејни временски промени споредбено со луѓето кои живеат во помалите места и селата.

Извадок од Временските услови и здравјето - В.Спиридонов, О.Зафировски

Популарно