Сара Готфри: Килограмите насобрани од хормони може да ги изгубите само вака

Дали имате еден проблематичен дел од телото со кој никогаш не сте задоволни, и колку и да се трудите да го доведете во ред не ви успева? Експертите велат дека за тоа постои научно објаснување. Прекумерното дебелеење на еден дел од телото најчесто е резултат на хормонална нерамнотежа, покажуваат истражувањата.

„Животниот стил, исхраната и генетиката имаат голема улога, но позитивно во сето ова е дека постојат работи кои можете да ги преземете и да ги вратите во рамнотежа хормоните, а на тој начин да се ослободите и од вишокот маснотии. Меѓутоа, прво треба да се одреди причината“, советува професорот по физиологија Сафрон Вајтхед.

Гинекологот Сара Готфри е експерт кога станува збор за хормоните и таа смета дека килограмите наталожени поради хормонално пореметување, можете да ги изгубите само на еден начин! Доктор Сара Готфри работи на Универзитетот Харвард и нејзина специјалност се хормонските промени во телото. Ако не можете да ослабете, послушајте го нејзиниот совет.

„Во текот на својата кариера, кога разговарам со пациентите и кога споделувам совети преку интернет, добивам пораки главно со ваква содржина:

„Се придржувам на сите овие правила, но не можам да ос-лабам”; „Стареам и метаболизмот ми се успорува. Ова е генетика, сè потешко ми е да ос-лабам”; „Никако не можам да ослабам ниту 5 кг! Изгледа ќе мора да се навикам на оваа килажа”;

„Некои намирници не можам да престанам да ги јадам иако сум свесна за нивната ш-тетност”; „Дали може да ми препишете некои лекови за с-лабеење?”; „Веќе се обидов да ослабам, без успех. Можеби е подобро да се прифатам себеси како дебела личност”;

„Универзалните препораки за исхрана не делуваат на мене!“; „Ос-лабев 2 кг, ама затоа веднаш добив 5 кг штом заврши диетата. Се чувствувам г-розно!”…

Веројатно барем еднаш во животот сте изговориле некоја од горенаведените фрази. Не е тешко да се погоди дека се бо-рите со вишок килограми. Добро го разбирам изма-чувањето на жените кои имаат проблем со дебелината. Еднаш кога и јас се здебелив, морав да го искористам цело мое медицинско знаење за да се вратам во нормала.

Бидејќи сум гинеколог и жена, подготвена сум своето знаење да го споделам со вас. Во телото имаме огромна количина на хормони, но постојат 4, специфични за женскиот пол, чиј недостиг ни го отежнува с-лабеењето и ни го оневозможува гу-битокот на вишок килограми.

БЛОКАТОР 1: Нерамнотежна на естрогенот. Тоа е хормон кој нам жените ни ја дава женственоста. Го имаат и мажите, но во помали количини. Ако имате ниско ниво на тестостерон, концентрацијата на естроген е речиси сигурно над нормалата.

Што да се прави? За да го намалите естрогенот (и да ос-лабете) препорачувам дневно да јадете околу половина кг варен зеленчук. Зеленчукот има способност да го исфрли вишокот естроген од телото, така што нема да циркулира низ вашиот организам како ло-ша карма.

На овој начин ќе го намалите кон-сумирањето на месо кое исто така, може да го зголеми нивото на естроген во телото. Не сум за тоа месото целосно да се исфрли од исхраната, но во текот на нормализацијата на хормоните, моја препорака е да јадете колку можете повеќе зеленчук. Исто така, во оваа пригода советувам да ја испробате „палео диетата” која е многу ефикасна.

БЛОКАТОР 2: Вишок инсулин. Познато е дека секој втор Американец пати од некаков облик на дијабетес кој е проследен со дебелина. Кога имате проблем со вишок инсулин, доаѓа до пореметување на глукозата, шеќерот во кр-вта скока горе-долу, а мастите се таложат.

Што да се прави? Постојат многу начини за нормализација на инсулинот, но лично препорачувам да пијат по две лажици јаболкова киселина растворена во чаша вода, секое утро.

Студија од 2004 година покажува дека кон-сумирањето на 2 лажици јаболкова киселина пред оброк, на љубителите на јаглени хидрати значително им го намалува нивото на гликоза во кр-вта особено кај лицата со отпорност на инсулин.

Секако, мора да се одречете од слатките и вештачките засладувачи, шеќер во било кој облик… Запамтете: Ако имате пореметување на метаболизмот, тоа е прв знак дека имате проблем со инсулинот.

БЛОКАТОР 3: Вишок кортизол. Кортизолот се произведува како одговор на ст-ресна ситуација, но повеќето од нас постојано се под ст-рес. Кога станува збор за хормонална нерамнотежа и дебелеење, сите патишта водат до кортизолот.

Ако вашето тело постојано доживува цел спектар од хормонот на ст-ресот, мора да акумулира масни резерви. И тој начесто ќе ги складишти на стомакот. Високото ниво на кортизол доведува до зависност од храна, а посебно шеќер. Почнувате да јадете повеќе слатки и брза храна. Како резултат на тоа се создава чисто масно ткиво кое се таложи во сите делови од телото.

Што да се прави? За да го рестартирате нивото на кортизол, треба да престанете да пиете кафе. Воздржете се од кафе најмалку една седмица и ќе забележите дека подобро спиете, дека сте посмирени.

Ако ви е невозможно да се одречете од кафето, обидете се да го замените со зелен чај кој исто така содржи кофеин. Потоа, со текот на времето, зелениот чај заменете го со некој билен чај. Понекогаш испијте врела вода со лимон и прстофат кајенски лут пипер. Овој напиток е многу добар и ќе доведе до: секое утро ќе ви биде регулирана работата на цревата, ќе имате редовна столица, а ток-сините ќе ги исфрлите од телото.

БЛОКАТОР 4: недостиг на адипонектин. Адипонектин е еден од клучните хормони кои му говори на вашето тело да ги сого-ри мастите. Кодираниот геном ADIPOK е потребен за регулирање на нивоата на гликоза и за разградување на масните киселини.

Што да се направи? За да го вратите адипонектинот во телото, препорачувам да јадете фстаци. Тие се одлични и влијаат врз концентрацијата на хормоните во целото тело.

Исто така, овој хормон ќе се враќа и со периодичното гладување. Најлесно е ако не јадете навечер, т.е. да гладувате 18 часови. Ако сте вечерале последно во 18 часот, тогаш не смеете ништо да јадете до 12 часот следниот ден. Освен фстаците, во регулацијата на овој хормон помагаат и авокадото и темното чоколадо.

Никако не заборавајте да вежбате!

СОВЕТ ПЛУС: Мојот совет е да си го слушате своето тело и да го следите тој пат. Жените најдобро ослабуваат тогаш кога цврсто ќе одлучат да променат нешто кај себе. Тие ја имаат таа моќ да се преобразат за инает на другите“, заклува гинекологот.

Сало на стомакот: виновник е кортизолот. Телото реагира на ст-рес со зголемено лачење на хормонот кортизол, кој ја ослободува енергијата, па доаѓа во форма на маст и глукоза, кои се складираат во средишниот дел на телото, блиску до црниот дроб. Избегнувајте ст-рес.

Јадете помали оброци повеќе пати на ден, за нивото на шеќер да го држите стабилно. Се препорачуваат намирници со ниска гликемиска вредност, како јаболка, леб од житарки и индиски ореви. Не вежбајте повеќе од 45 минути, затоа што и тоа го поттикнува производството на кортизол.

Голем за дник и широки бутови: Виновник е естрогенот. Премногу естроген може да предизвика таложење на масти во зад-никот и бутовите. Пиење на премногу алкохол прави црниот дроб да не може да го исчисти естрогенот од кр-вта. Сојата може да го намали производството на естроген. Хранливите состојки во брокулата ги регулира ензимите во црниот дроб. Ограничете ги месото и кафето, бидејќи тие го оптоваруваат црниот дроб.

Отечени зглобови: Виновник е прогестеронот. Отечени скочни зглобови често се резултат за задржување на течностите, што може да биде предизвикано од недостаток на прогестерон. Храна богата со витамин Е може да поттикне производство на прогестерон, на пример: семки, сончоглед и путер од кикирики. Намалете го внесот на натриум, бидејќи тој е клучот за регулирање на кр-вниот притисок и нивото на течности во нозете и зглобовите. Избегнувајте преработена храна.

Отечено лице: виновник е тироксинот. Отечени лице и врат може да бидат резултат од премалку тироксин, хормон кој го произведува штитната жлезда. Неактивна штитна жлезда го успорува метаболизмот, што може да биде причина за надуеност.

Се пречорачуваат додатоци кои содржат селен, кој му помага на телото поефикасно да го искористи тироксинот. Ако поминувате многу време седејќи, потрудете се да седите исправено, и правете почести паузи. Ако забележите дека сте изморени и дека се дебелеете, обратете се кај лекар.

Масни наслаги на надлактицата: виновник е тестостеронот. Човековото тело произведува хормон кој се нарекува ДХЕА (дехидроепиандростерон), кој се претвора во тестостерон. ДХЕА помага при градењето на мускулната маса. Кога нивото на тестостерон премногу ќе падне, мускулната маса се претвора во маснотии. Тоа најочигледно е на горниот дел од рацеете, каде што има големи мускули.

Нивото на тестостерон кај жените опаѓа со годините. Но, одредена храна помага, консумирајте повеќе протеини, како што се риба, јајца, тофу, јаткасти плодови. Цинкот, магнезиумот и витаминот Б6 исто така го поттикнуваат производството на тестостеронот.

Наслаги на грбот: виновник е хормонот за раст. Наслагите на грбот, најчесто кај жените, може да бидат заради ниското ниво на хормонот за раст (ХГХ). Преку ноќта, женската хипофиза го лачи хормонот за раст, кој ги стимулира масните клетки да ослободуваат енергија за опоравување на телесното ткиво.

Студиите покажале дека возрасните лица на кои им недостасува ХГХ често имаат висок процент на телесни масти, особено на грбот. Храна богата со мелатонин, како малините, може да ја зголемат секрецијата на ХГХ, како и храна со аминокиселински глутамин, што го има во јогуртот.

Поради ова луѓето што престануваат со пушење се дебелеат

Сигурно сте забележале од лично или од туѓо искуство дека поголемиот број од луѓето ја зголемуваат нивната телесна тежина откако ќе ги остават цигарите.

Грчките научници потврдиле дека кај лицата кои неодамна престанале да пушат е потребно повеќе време да се намали нивото на грелин (односно хормонот на глад) во желудникот.

По оброкот, кога сме јаделе доволно, доаѓа до намалување на овој хормон и тогаш мозокот добива сигнал дека сме најадени.

Меѓутоа, доколку нивото на грелин останува покачен подолго време, подолго ќе јадеме и на тој начин ќе внесеме поголема количина на храна.

Токму поради ова откако ќе се престане со пушење се зголемува апетитот и со самото тоа дневното внесување на калории, поради што најчесто доаѓа до зголемување на телесната тежина.

Ослободете го вашето тело од собраните токсини, исфрлете го песокот и камењата од бубрезите

За подготовка на овој напиток ви се потребни само 2 состојки. Истражувањето покажало дека секоја 20-та личност пати од камен во бубрегот.

Кога поминува низ уринарниот тракт тоа може да биде многу болен процес. Меѓутоа, благодарение на само една намирница, од каменот во бубрег може да се ослободите за краток временски период.

Просото во медицината се користи одамна, а неговите дејства врз нашето тело се многубројни.

Просото е хранлива и здрава намирница која му годи на нашето тело. Што се однесува до каменот во бубрег, просото делува така што ги разградува камчињата, песокот и талогот во бубрезите. Исто така тој успешно ги чисти бубрезите од токсини.

За подготовка на овој напиток ќе ви бидат потребни следните работи:

- 200 грама просо;

- 2 литри вода;

- поголемо тенџере;

- стаклена тегла.

Подготовка:

Навечер измијте го просото во топла вода и оставете го така да отстои цела вечер, па следното утро просото ставете го во тенџере.

Загрејте 2 литри вода, па прелијте го просото. Затворете го тенџерето и оставете да отстои еден ден. Навечер процедете ја течноста и ставете ја во стаклена тегла, па затворете ја теглата.

Овој напиток пијте го секој ден (во временски период од 10 дена), најмалку една чаша дневно.

Храна од која ќе имате енергија во текот на целиот ден

Многумина од нас веднаш штом се разбудат сакаат да се расонат и да го зголемат нивото на енергија со кафе или чај. Меѓутоа, многу експерти не препорачуваат топли пијалаци наутро, туку денот да го започнете со чаша вода, па суво овошје, па по еден час може да следи и кафето.

За да имате постојано енергија мора редовно да јадете, тоа значи барем 5 мали и внимателно одбрани умерени оброци на ден. Ако се прејадете, брзо ќе почувствувате надуеност, непријатност во стомакот, па дури ќе се чувствувате поспани.

Нутриционистот Вибха Пури за PinkVilla наведе неколку намирници кои ќе ви помогнат во текот на целиот ден да бидете енергични.

Банани

Богат извор се на калиум, витамин Б6 и сложени јаглехидрати. Бананата може да послужи како гориво за тренинг или извор на енергија за вршење на секојдневните обврски. Освен витамин Б6, содржат и витамин Ц кој е силен антиоксиданс бидејќи ги штити клетките од слободните радикали. Исто така, воој витамин помага при апсорбиција на железото и во создавањето на колаген.

Може да јадете банани за појадок или како ужина пред тренинг.

Јајца

Белките се богати со протеини кои не одржуваат силни и активни во текот на денот.

„Јајцата во изобилие содржат аминокиселина наречена леуцин која помага во разградување на мастите за создавање константна енергија“, вели Пури.

Јаткасти плодови

Општо е познато дека јаткастите плодови се неверојатен извор на јаглехидрати, влакна и омега-3 масни киселини. Оревите, индиските ореви и бадемите се најдобар извор. Учествуваат во зголемувањето на нивото на енергија и го одржуваат човекот неуморен во текот на денот.

„Сите јаткасти плодови, кога се консумираат со кој било млечен производ, го зголемуваат нивото на енергија, задржувајќи ја во текот на денот“, објаснува Пури.

Риба

Масната риба е богат извор на омега масни киселини. Лососот и туната се најдобар извор. Богати се со витамин Б12 кој со фолната киселина делува на регулација на црвените крвни клетки и го подобрува железото.

„Подобри црвени крвни клетки значат подобра енергија и помалку умор“, додава Пури.

Популарно