Пивото позитивно влијае на човековото здравје

Пиењето пиво благотворно влијае на човековото здравје, посочува ново истражување објавено во списанието „Нутришнтс“ (Nutrients).

Имајќи го предвид широкиот спектар на безалкохолни пива, оваа информација може да биде корисна и за оние кои не сакаат да пијат алкохол. Според науката, сепак, умерената употреба е клучна. На жените им се препорачува да пијат по едно пиво дневно, а на мажите најмногу две. Анализите се направени во Шпанија во периодот од 2007 до 2020 година.

Сепак, важно е да се напомене дека за позитивните последици се одговорни хранливите материи во пивото, а не самиот алкохол.

Пивото ве штити од кардиоваскуларни болести. Пет од шесте анализи покажаа дека пивото може да спречи срцеви заболувања, но кај луѓето кои пиеле 0,35 литри дневно.

Пивото може да помогне при случај на дијабетес кај мажите. Имено, луѓето кои не пијат пиво имаат значително поголема веројатност да развијат абнормална регулација на шеќер во крвта, во споредба со оние кои пијат пиво повремено, се посочува во истражувањето.

Лековитоста на морето е одамна потврдена, но не само поради пливањето, туку и поради шетањето на песок, воздухот и сонцето.

Британското здружение за дерматолози истакнува дека многу делотворно е и седењето покрај морето и гледањето на брановите. Воздухот и мирисот ослободуваат диметил-сулфид кој директно делува позитивно на дишните патишта. Тоа има одличен ефект кој се изразува преку добар сон и слободно движење на крвотокот.

Негативните јони се борат и против слободните радикали, воспоставувајќи рамнотежа на хормонот на среќа и задоволството.

Минувањето време покрај море го ублажува и дерматитисот, односно морската сол и калиум хлоридот го успоруваат зараснувањето на кожата, повлекувањето на егземите, а се препорачува и како лек за синуси, алергија и настинки.

Благодарение на сонцето, организмот добива и неопходна количина витамин Д кој делува на коските, мускулите и имунитетот.

Британски научници пронајдоа лек кој може да го изгладне ракот и на тој начин да го натера да се повлече односно ремисија.

Овој успех би можел да биде првиот напредок во третманот на тумори на мозокот во последните две децении.

Научниците од Империјал колеџ во Лондон спроведоа тестови на глувци кои имале глиобластом (ГМБ) – еден од најагресивните форми на рак на мозокот. На глодарите им бил даден експериментален лек кој ги лишил од аминокиселината аргинин – витална хранлива материја која туморите ја користат за да растат.

Во новото истражување објавено во Журналот за клиничко истражување, третираните глувци живееле околу 47 дена, речиси двојно повеќе од оние што не биле лекувани, кои преживеале 27 дена. За споредба, некои глувци биле подложени на радиотерапија или зрачење. Живееле во просек по 37 дена.

Но, кога новиот лек бил комбиниран со радиотерапија, сите глувци отишле во ремисија и живееле без рак околу една година пред да бидат убиени.

ГМБ е најчестиот тип на висококвалитетен примарен тумор на мозокот кај возрасните, а исто така е и најагресивен најсмртоносен. Помалку од еден процент од пациентите со ГБМ живеат повеќе од десет години, а за многумина прогнозата е само 12 месеци.

Аргинин е амино киселина која се користи за создавање на сложени молекули наречени протеини, кои имаат широк опсег на функции во клетките. Неопходен им е на различни канцерогени клетки, особено за оние кои брзо растат, па затоа научниците решија да истражат дали неговото ускратување за клетките на туморот може да се користи како потенцијална стратегија за лекување на различни видови тумори, вклучувајќи го и ГМБ.

Околу 70 проценти од ГМБ туморите можат да произведат аргинин, а околу 30 проценти не можат. Во новата студија, истражувачкиот тим се фокусираше на тумори кои можат да произведат аргинин, изложувајќи ги на лек наречен ADI-PEG20. Овој лек го разградува аргининот, а целта беше да се оневозможи пристапот на туморите до аргинин. Тимот исто така го истражува потенцијалот за користење на ADI-PEG20 кај 30 проценти од туморите кои не се во состојба да произведат аргинин. Доколку третманот се покаже успешен и кај овие тумори, тоа би значело дека сите пациенти со ГБМ би можеле да се лекуваат со намалување на нивото на аргинин.

Д-р Нел Сајед, кој го води тимот во Империјал центарот за истражување на тумори на мозокот во Одделот за наука за мозокот, рече: „Аргининот е витална хранлива материја за раст на туморот, а нашите резултати покажуваат дека намалувањето на неговите нивоа ги прави туморите многу почувствителни на радиотерапија”.

„Отстранувањето на аргининот ја отстранува имуносупресијата на туморот и откривме дека нашиот пристап значеше дека клетките на одбранбениот систем лоцирани околу туморот имаат поголема веројатност да ги напаѓаат и отстрануваат клетките на туморот“, додаде тој.

„Резултатите од лабораторијата покажаа дека употребата на ADI-PEG20 во комбинација со радиотерапија резултираше со одржлив одговор со продолжено преживување без болести и без значителна токсичност. Следните чекори се да се испита безбедноста и ефикасноста на овој лек кај луѓето со поставување на ново клиничко испитување“, објасни тој.

Еден од авторите на студијата, д -р Тим Крук, медицински консултант за онкологија во болницата Кромвел, рече: „Очекуваме нашата работа да го промени третманот на GBM и да стане нов стандард за грижа за оваа разорна“.

Хју Адамс, шеф на акционерските односи во Brain Tumor Research, рече дека ова е значајно и возбудливо откритие.

„Постои итна потреба од нови пристапи во третманот на ГБМ, што е фатално во повеќето случаи. За две децении нема подобрување во опциите за третман за овој тип на тумор“, рече тој.

Познат босански пејач заврши во болница на операција

Пејачот на народна музика Халид Бшлиќ заврши во болница во Сараево, каде што му беше вграден стент.

Сопругата на Халид, Сејда ја потврди информацијата за медиумите, а потоа откри во каква состојба се наоѓа пејачот.

„Добро е, се чувствува одлично, исто како ништо да не било. Утре го очекуваме дома“, кажа Сејда.