5 напитоци кои помагаат да ги губиме килограмите и кога спиеме!

Добриот сон е секогаш неопходен за да се чувствувате опуштено и добро расположено следниот ден. Покрај тоа, неговиот недостаток е поврзан со зголемување на телесната тежина – кога сме уморни, брзината на метаболизмот се намалува во обид да се заштеди колку што може повеќе енергија, додека нивото на инсулин нагло се зголемува, што доведува до глад. Како што можете да видите, кога сакате да изгубите тежина, важно е да се грижите за квалитетот на вашиот сон.

Пијалоците што ги предлагаме не само што ќе ви овозможат подобар сон, туку исто така ќе ви помогнат во напорите за слабеење.

Млеко

Ако сакате да спиете како бебе, можеби ќе треба да ги следите нивните навики во исхраната. Шолја топло (или мраз ладно, температурата зависи од вас) млеко ве релаксира непосредно пред спиење и ве носи во режим на мирување благодарение на калциумот и триптофанот што ги содржи. На овој начин, голема е веројатноста да уживате во осумчасовен сон, што пак ќе ве натера да се чувствувате помалку гладни следниот ден – и со тоа ќе ви помогнеме верно да ја следите диетата. Всушност, ако вежбате, млечните протеини се неопходни за вашиот мускулен систем.

Камилица

Не содржи кофеин додека го зголемува нивото на глицин во организмот, невротрансмитер кој делува смирувачки и затоа ве смирува и релаксира. Покрај тоа, истражувањето открило дека камилицата ја подобрува контролата на гликозата во крвта, што е потребно доколку сакате да изгубите тежина.

Сок од грозје

Мала чаша 100% сок од грозје пред спиење ќе ви помогне да согорувате маснотии за време на спиењето. Истражувањата покажаа дека едноставните јаглехидрати што ги содржи ја мобилизираат секрецијата на инсулин, што ги балансира деноноќните ритми на телото (т.е. вашиот биолошки часовник), со што се регулира правилното функционирање на метаболизмот. И не само тоа: грозјето е богато со антиоксиданти кои ги претвораат белите маснотии (она што телото ги складира) во кафеави масти (она што телото го користи како енергија за своите потреби).

Млеко од соја

Богато е со триптофан, аминокиселина која го намалува нивото на кортизол во крвта, а со тоа помага да се согоруваат маснотиите наместо да се складираат. Дури и ако метаболизмот се забавува за време на спиењето, тој сепак го обработува протеинот што го добивате пиејќи млеко од соја, што има сличен ефект како мелатонинот – хормон кој ве става во длабок сон.

Кефир

Овој ферментиран млечен пијалок богат со пробиотици ги зголемува вредните бактерии во цревната флора, помага при варење и апсорпција на витамини и минерали. Покрај тоа, тој го подобрува квалитетот на спиењето и вашите перформанси во теретаната следниот ден.

Совети од ЦУК што да се прави ако граѓаните наидат или бидат каснати од змија

Центарот за управување со кризи (ЦУК) превентивно потсетува дека при прошетки во природа граѓаните може да се сретнат со змии кои, како што наведуваат, најчесто бегаат од луѓето. Ако змиите бидат вознемирувани намерно или ако случајно бидат нагазени или наседнати, иако во ретки случаи, граѓаните можат да бидат гризнати од влекачите.

- Во таков случај и по прва самопомош е корисно да се јават на 112 во ЦУК, при што ќе бидат поврзани со Итната медицинска помош. Важно е да се потсети дека ако змијата е отровна, покрај правилната прва самопомош е многу важно и за што пократко време да се добие и медицински третман, соопшти ЦУК.

На единствениот повикувачки број за итни случаи 112 имало повици за многу различни итни случаи, меѓу кои и за опасност од присуство на змии во објекти во населени места.

Од ЦУК посочуваат дека понекогаш во одредени ретки случаи пожарникарите помагаат змиите да се отстранат од објекти и површини во населени места, како при симнување мачки од дрвја или повисоки места, но, нагласуваат, тоа не може да се оствари секогаш, особено во период на сезона на пожари.

- За вакви специфични случаи на појава на змии во објекти во населени места не постојат специјализирани институции за нивно отстранување, туку има физички лица, а и граѓански асоцијации за заштита на животните, кои можат да им помогнат на граѓаните за безбедно отстранување на змии, други влекачи од објекти и површини. Таквиот ангажман и слично, се остварува секако по непосреден контакт и договор со нив, во рамки на заеднички, а и законски можности, се вели во соопштението.

ЦУК потсетува дека змиите се дел од природата и не е препорачливо да се убиваат. 

Невролози порачуваат: За здрав мозок консумирајте го ова овошје – спречува оштетување на мозочните клетки

Неврохирургот д-р Бетси Гранч тврди некои видови овошје го штитат мозокот и дека тоа се должи на фактот што изобилуваат со антиоксиданси.

„Овошјето богато со антиоксиданси може да биде добро за мозокот. Јадењето на овие плодови ги намалува слободните радикали и оксидативниот стрес на невронското ткиво, што може да ја подобри когнитивната функција“, вели таа.

Со неа се согласи и неврологот д-р Мил Етјен, кој истакна дека „овошјето може да спречи оштетување на мозочните клетки и е одличен извор на антиоксиданси кои помагаат да се спречат дегенеративни промени во мозокот“.

Освен антиоксиданси, овошјето содржи витамини, јаглехидрати и други хранливи материи кои не само што влијаат на здравјето на мозокот, туку и на целокупното здравје. За Parade, овие научници ги издвоија најдобрите видови овошје што можете да ги јадете за здравјето на мозокот.

Кое овошје да се јаде за здравјето на мозокот?

Како омилено овошје за здравјето на мозокот, д-р Етјен ги издвојува боровинките и грозјето.

„Двете се одлични извори на антиоксиданси кои штитат од дегенеративни промени во мозокот“, вели докторот.

Како и д-р Етјен, и д-р Гранч редовно ужива во боровинки, а и двајцата делат уште едно омилено овошје – бананите.

„Јадам барем една банана дневно“, истакнува неврохирургот и додава: „Покрај тоа што се добри за мозокот, бананите се и одлична храна за здравјето на цревата“, пренесува Парад.

Двајцата лекари се согласија дека јадењето цитрусно овошје е исто така корисно за здравјето на мозокот. Неврологот посочува дека портокалите и мандарините се богати со витамин Ц, кој ја поддржува меморијата и когнитивната функција. На нивната листа е и авокадото, за кое велат дека е исклучително корисно за здравјето на мозокот.

„Авокадото содржи здрави масти кои се важни за функцијата и развојот на мозокот. Тие можат да ги заштитат астроцитите, потпорните клетки во нашиот мозок“, тврди д-р Гранч.

Што препорачуваат лекарите?

Без оглед на тоа кое овошје ќе изберете да го јадете, д-р Етјен препорачува да се консумира целото овошје наместо сокот. На тој начин не ги пропуштате влакната кои се корисни за цревата и мозокот.

„Сокот има повеќе концентриран шеќер и често има додаден шеќер и калории, што го прави помалку здрав од вистинското овошје од кое е направен. Плус, поради концентратот, може да имате многу повисоки нивоа на шеќер во крвта и вкупен внес на калории“, објаснува тој.

Неговата препорака е секојдневно да се јаде овошје за здравјето на мозокот, но и за општото здравје. Тој особено им препорачува секојдневно консумирање на оние со постоечки здравствени проблеми како Паркинсонова болест, деменција, благо когнитивно оштетување или трауматска повреда на мозокот, пренесува Parade.

Како да ги „избркате“ пестицидите од зеленчукот пред да го изедете – ова е најдобриот трик!

Во современото земјоделство, употребата на пестициди е честа практика која овозможува поголеми приноси и заштита на културите од штетници и болести.

Сепак, оваа практика не е без ризик. Пестицидите кои се користат за заштита на овошјето и зеленчукот можат да останат на нивната површина и потенцијално да влијаат на здравјето на луѓето кои ги консумираат овие производи.

Иако регулаторните тела поставуваат строги лимити за остатоците од пестициди, сепак постои загриженост за долгорочните ефекти од нивното внесување преку храната.

Денар на оваа тема разговараше со експерт за безбедност на храната, кој објаснува дека еден од најефикасните начини за отстранување на пестицидите од овошјето и зеленчукот е користењето на раствор од сода бикарбона.

Истражувањата покажуваат дека потопувањето на производите во раствор од сода бикарбона за околу 15 минути може значително да ги намали остатоците од пестициди.

Содата бикарбона има висока алкална pH вредност, што помага во разградувањето на пестицидите и претворањето на штетните хемикалии во безопасни молекули.

Покрај тоа, постојат и други методи кои можат да се користат за отстранување на пестицидите, како што се миењето со разреден оцет или солена вода.

Некои препорачуваат и користење на домашни спрееви направени од сок од лимон и сода бикарбона. Важно е да се напомене дека овие методи не се 100% ефикасни, но можат значително да го намалат присуството на пестициди на површината на храната.

За крај, додека овие методи можат да помогнат во намалувањето на изложеноста на пестициди, најдобрата заштита е превентивата: Купувањето органски произведено овошје и зеленчук, каде што е можно, може да биде поздрава алтернатива.

Исто така, подигањето на свеста за овие прашања и поддршката на одржливите земјоделски практики може да придонесат кон подобрување на квалитетот на храната која ја консумираме и да го заштитиме нашето здравје.

Извор: Денар

Популарно