Познато која вакцина е најдобра за најмладите

Здружението на италијански педијатри (СИП) препорачува вакцинација против ковид за сите млади и деца од 12 до 18 години, пишува весникот „Il Fato kotidijano“.

Со препорака, италијанските педијатри даваат одговори на најчестите прашања на родителите на нивната официјална веб-страница.

 Педијатрите ја препорачуваат вакцината Фајзер/Бионтек за 18-годишници и тие ќе ги објават своите мислења за оправданоста на имунизацијата на младите со „Модерна“ во наредните денови.

Според препораката на педијатрите, и децата кои се алергични можат да се имунизираат, а оние кои претходно имале алергиски реакции, треба да останат, по приемот на лекот, 60 минути.

Младите луѓе кои можат да бидат алергични на компонентите содржани во вакцината, треба да се вакцинираат само по консултација со алерголог и да ја извршат имунизацијата во болница.

Што се однесува до малолетници кои имале детски миокардитис или перикардитис (воспалителни срцеви проблеми) по првата доза на вакцинација, втората доза може да ја добијат само откако ќе се опорават и по мислење и одобрение од специјалист.

Италијанските педијатри не препорачуваат земање парацетамол пред вакцинација, но како и другите антиинфламаторни лекови, тие може да се земат по имунизација.

Според педијатрите, младите и децата треба да се вакцинираат, иако досегашниот развој на пандемијата покажа дека малолетните лица се помалку погодени од инфекцијата. Сепак, утврдено е дека тие можат да бидат „резервоар“ на болеста, која подоцна се шири и кај возрасните.

Како да ја исфрлите вишокот вода од вашето тело?

Човечкото тело содржи 50 до 60 проценти вода, во зависност од полот и возраста. Задржување на вишок течност во организмот, може да укаже на посериозни здравствени проблеми, но благата надуеност и оток, исто така, можат да се решат со промена на одредени навики на живот.

Еве неколку вообичаени причини за задржување на течности и совети кои ќе ви помогнат да ги намалите симптомите:

Внес на јаглени хидрати

Кога јадете јаглехидрати, молекулите на гликоза што ги сочинуваат тие јаглени хидрати се спојуваат во ланец и создаваат нови, подолги единици наречени гликоген, кои телото ги користи подоцна за енергија. Но, за навистина да ги нахрани вашите мускули, на гликогенот му е потребна и вашата помош. Еден грам гликоген се врзува на 3 до 4 грама вода, а оваа вода придонесува за вашата привремена телесна тежина. Затоа, ако јадете многу јаглени хидрати и не вежбате, вашето тело ќе ги чува во вода. За да се ослободите од вишокот на течности подоцна, треба да го ограничите внесот на јаглени хидрати за да го намалите присуството на гликоген, или да го зголемите нивото на вежбање за да ги потрошите зачуваните нивоа на гликоген што чекаат на залиха.

Високата цена и убавото пакување не се важни: Како да…

Еден од најголемите фактори што можат да го зголемат внесот на вода на вашето тело е внесот на сол. Ако јадете солена храна, ќе треба да пиете повеќе течност, што може да предизвика зголемување на телесната тежина. Премногу сол во организмот исто така може да предизвика телото веднаш да ја задржи течноста затоа што телото мора да го одржува односот на натриум кон вода за да функционира нормално. Обидете се да ја намалите храната која е богата со натриум и преработена храна како чипс, пржена храна итн. Со радикални промени во диетата, можно е да изгубите четири до шест килограми во рекордно време.

Повеќе течност

Друга промена во животот што можеби ви изгледа чудно е тоа да пиете повеќе вода. Може да помогне при слабеење и губење на тежината, а паралелно е одлично за хидрирање на системот. Се разбира, важно е да се фокусирате на промена на вашата исхрана во целина, но одржувањето на вашето тело доволно хидрирано ќе се исплати на долг рок.

Нема целосно дефинирана количина на вода што треба да ја пиете, но најчеста е осум чаши вода на ден. Ова не може да се примени на каква било течност затоа што има пијалаци кои всушност го сушат телото и не ги исполнуваат основните критериуми. Исто така, некои истражувања укажуваат на тоа дека пиењето течност веднаш после оброкот може да помогне во олеснување на варењето и побрзо губење на тежината.

Што се случуива со вашето тело ако со години наутро пиете кафе

Кафето се прави од пржени зрна од одредени билни видови. Степенот на нивното печење влијае врз јачината на напивката. Притоа, зборуваме за шолја кафе направено во апарат за кафе или сварено, домашно кафе без додавање млеко. Инстант-кафето не се зема предвид, бидејќи неговата јачина е пониска од зрнестото кафе, ароматично е во него се губат сите корисни супстанции.

Ова мора да го знаете за кафето:

Негативни ефекти

Непожелно е да пиете кафе на празен желудник, бидејќи кафето предизвикува синтеза на хормонот холецистокинин, кој го поттикнува варењето. А ако желудникот е празен, тогаш нема што да свари, а како резултат на тоа, постои ризик од жиговина и симптоми на гастритис.

Кафето има тенденција да ја зголемува киселоста во желудникот, крвниот притисок и да го нарушува сонот.

Конзервансите во кафето негативно влијаат врз метаболизмот и предизвикуваат развој на целулит.

Закрепнувачкиот ефект на кафето дава ефикасност еден час по испивањето на напивката. Но по уште еден час, можно е да почувствувате поспаност.

Кафето не се препорачува за жени за време на бременост и доење. Кофеинот преминува во плацентата, предизвикувајќи намалување на железото и други минерали во мајчиното млеко.

Кафето предизвикува зависност, а прекумерната консумација доведува до дехидратација.

Позитивни ефекти

Кафето содржи антиоксиданси кои ги отстрануваат слободните радикали од телото. Овие антиоксиданси се борат против малигни неоплазми, одредени срцеви патологии, дијабетес мелитус и паркинсонизам.

Кафето помага да се ослободите од главоболката така што ги шири крвните садови во мозокот.

Зошто не се препорачува да пиете кафе по утринското будење?

Хормонот кортизол што телото го синтетизира во текот на денот ни помага да се разбудиме наутро и да заспиеме навечер. Наутро, нивото на кортизол е највисоко, а со пиењето кафе во овој период, ја блокираме синтезата на овој хормон. По некое време, будењето ќе ни биде сè потешко. До производство на кортизол доаѓа во 6 до 9 часот, а максимум се јавува од 8 до 9 часот, па оптимално време за шолја кафе е 10 часот или по ручек.

Што се случува ако престанете да пиете кафе?

Телото побрзо ќе ги апсорбира витамините!

Кофеинот го уништува витаминот Б, ја намалува концентрацијата во телото на минералите, како железо, калциум, цинк и слично. Само 1 шолја кафе ја одложува апсорпцијата на калциум за 3 часа. Освен тоа, кофеинот го измива минералот калциум од телото, па коскеното ткиво станува покревко.

Можете да изгубите тежина!

Кофеинот ја активира синтезата на кортизол и дејствува на надбубрежната функција. Надбубрежните жлезди работат заедно со тироидната жлезда, што влијае врз метаболизмот. Поради кафето, тој станува побавен.

Ќе ви се подобри имунолошкиот одговор!

Кофеинот е штетен за имунолошкиот систем (поради тироидната жлезда). А недоволната функција на тироидната жлезда доведува до слабеење на имунолошкиот систем.

Ќе заборавите на проблемите со црниот дроб!

Кафето е тешко сварливо. Црниот дроб ги произведува ензимите што го разградуваат и метаболизираат кафето.

10 златни правила како да не добиете инфаркт

Инфарктот не бира кој и кога ќе го погоди. Настанува нагло, без никакви знаци за предупредување, а многу често има и фатален исход. Поради тоа, кардиоваскуларните болести заземаат прво место во светот по бројот на заболени и починати.

Најпознатиот српски кардиолог, д-р Вишеслав Хаџи Тановиќ, вели дека срцевиот удар е најтешко кардиоваскуларно заболување, кое во 40 отсто од случаите завршува со смрт, пред пациентот да стигне до лекар.

За да ги намалиме ризиците од срцев удар мораме добро да ги запознаеме факторите на ризик кои доведуваат до него. Докторот ги соопшти десетте правила како да се заштитите од инфаркт:

1. Физичка активност

Секојдневно шетајте наутро и навечер по 45 минути. Важно е да усвоите навика прошетката да стане дел од вашиот живот.

2. Антистрес

Применете секојдневен антистрес програм кој вклучува слушање музика и читање книги, одење на театар и гледање филмови, а посебно комедии.

3. Посветете се себеси

Посветете си себе дневно по 25 минути. Поминете ги во мир, молчејќи, слушајќи музика. Бидете сами со себе.

4. Смејсте се

Смејте се кога имате можност за тоа. Смеењето го амортизира стресот и кога се смееме се лачат хормони на среќа.

5. Намалете го крвниот притисок

Регулирајте го крвниот притисок. Треба да биде понизок од 140/90. За почеток поченете со умерена физичка активност. Ако тоа не помогне, неопходни се лекови.

6. Холестеролот вратете го во нормала

Држете го холестеролот и триглицеридите кои ја прават вкупната маснотија во крвта под контрола.

7. Нека шеќерот биде под контрола

Држете го шеќерот под контрола и тоа под 6,1, затоа што тој ја забрзува атеросклерозата и до 10 пати.

8. Престанете да пушите

Ако сте пушач, престанете веднаш, а не утре, затоа што утре е секогаш лага.

9. Ослабете

Регулирајте ја вашата тежина, затоа што вишокот килограми го зголемува ризикот од срцев удар.

10. Сакајте некој

Среќата и љубовта делуваат позитивно, ослободуваат хормони, ендорфин. Бидете секогаш позитивни и со насмевка гледајте кон иднината. Нема да верувате колку погледот на животот влијае врз општата состојба на организмот.

Популарно