Ниски цени и недоволна транспарентност при продажба на државно градежно земјиште, покажува истражувањето на Центарот за граѓански комуникации

Центарот за граѓански комуникации го објави истражувањето „Недоволна транспарентност и ниски цени при продажбата на државно градежно земјиште“ кое открива дека oпштините не ги информираат граѓаните за реализираните продажби на државно градежно земјиште, истакнуваат од центарот.

Поконкретно, како што наведуваат, истражувањето ги покажало клучните наоди: Општините ги објавуваат одлуките за отуѓување на државно градежно земјиште само во Службен весник на РСМ. Но, ниту една од мониторираните општини не презема други активности за информирање на граѓаните, односно донесените одлуки за продажба на земјиште и склучените договори со купувачите не ги објавуваат ниту на своите веб-страници.

Нетранспарентноста оди дотаму што дел од општините не ги доставија склучените договори ниту преку барање за пристап до информации од јавен карактер. На овој начин се оневозможува информираност на граѓаните и се зголемува ризикот од злоупотреби, се истакнува во истражувањето.

„Цената за 1 м2 државно земјиште во изминатите пет години се движела од 71 до 18.400 денари (од 1,2 до 299 евра). Просечно, во постапките за продажба на државно градежно земјиште учествувале по 4 потенцијални купувачи. Имајќи го ова предвид на општините им се препорачува:

Да ги објавуваат одлуките за отуѓување на градежно земјиште во сопственост на државата на своите веб-страници, исто така и склучените договори со купувачите на државното земјиште. На овој начин ќе се овозможи поголем увид на граѓаните и навреме ќе може да се укаже на евентуални незаконитости во процесот.

Зголемувањето на транспарентноста на целиот процес на продажба на државното градежно земјиште треба да придонесе кон зголемување на довербата на граѓаните во процесот и, воопшто, во секторот градежништво, каде што изминатите декади се наталожија сериозни проблеми и овој сектор стана еден од најподложните на корупција“, истакнуваат од центарот.

Истражувањето било изготвено во рамките на проектот „Заштита од корупција“ со финансиска помош од Амбасадата на Кралството Холандија во Скопје, имплементиран од Центарот за граѓански комуникации, во периодот од 1 ноември 2021 година до 31 октомври 2024 година. 

Почнува Саемот за медицина, стоматологија и фармација-Health Innovation Expo 2025

Саем за медицина, стоматологија и фармација – Health Innovation Expo 2025 почнува денеска во Скопје во организација на Комората на приватно здравство на Македонија.

На саемот ќе учествуваат експерти, компании и институции кои ќе ги претстават своите иновативни решенија преку јавни трибини, предавања и саемски презентации.

На отворањето на дводневниот саем најавено е и обраќање на министерот за здравство Азир Алиу.

Од Комората на приватно здравство информираат дека по речиси две децении, земјава добива настан од ваков карактер, создаден како одговор на забрзаниот глобален технолошки развој, дигитализацијата на здравствената индустрија и растечката примена на вештачка интелигенција.

Во ова прво саемско издание ќе ставиме акцент на технолошките иновации со фокус на развојот и правилната примена на вештачката интелигенција, која несомнено ќе придонесе за олеснување на секојдневната клиничка пракса и ќе ја надополни дигитализацијата во здравството. Фокусот на овие технологии е одлична можност за сите заинтересирани компании да ги претстават своите решенија и технолошки достигнувања – преку јавни трибини со учество на експерти и институции, како и преку класично саемско експонирање, посочуваат од Комората и додаваат дека очекуваат квалитетна понуда наменета за повеќе од 5.500 приватни здравствени установи, над 30.000 здравствени работници во приватното здравство и над 33.000 вработени во јавниот здравствен сектор

Успешно реализирана работилницата The Talent Blueprint: Employer Branding, Retention and Leadership in Focus во организација на KARIERA.mk

KARIERA.mk со големо задоволство успешно ја реализираше интерактивната работилница The Talent Blueprint: Employer Branding, Retention and Leadership in Focus, која се одржа на 5-ти ноември во хотелот Панорамика во Скопје.

Работилницата беше предводена од двајца меѓународно признати експерти Gonçalo Sequeira LinkedIn Top Voice и CEO на Hiire, поранешен Head of Recruitment во Mercedes-Benz.io и Yardena Krongold HR стратег и тренер со програми креирани заедно со Harvard Business School и долгогодишно искуство во компании како Amazon, Coca-Cola, Avon, Bayer и Novartis. 

Учесниците имаа можност да:

  • Научат како да изградат и промовираат автентичен бренд на работодавец кој привлекува и задржува таленти
  • Откријат иновативни стратегии за ангажман и задржување на вработените
  • Развијат лидерски вештини што поттикнуваат доверба, мотивација и организациски раст
  • Истражат реални примери и алатки за ефективен HR менаџмент во динамична работна средина
  • Се вмрежат и разменат искуства со професионалци од различни индустрии

Атмосферата беше инспиративна и интерактивна – преку дискусии, практични задачи и студии на случај, учесниците добија вредни увиди и конкретни чекори кои веднаш може да се применат во нивните компании.

Голема благодарност до нашите говорници Gonçalo и Yardena за инспиративните предавања и практичните совети, како и до сите компании кои учествуваа и ја направија оваа работилница навистина посебна: Lingvistika dooel, LSG Building Solutions, Borek Solutions Kosovo LLC, Unija Smart Accounting, ZEGIN, Makpetrol, Mikrosam, BTA, Pakom Kompani, Rhino Entertainment Group, Moznosti, Prokredit Banka, Transcom, Women in Tech, TAV Makedonija, Banzae, Kemet, Adient Seating Shtip, Lear Corporation, Adra, Samerimpex-impulsi, Panteleon GS, Kromberg & Schubert Macedonia, Zito Luks AD, Limitless Solutions, Kaz Group.

KARIERA.mk продолжува со својата мисија да создава настани кои ја поврзуваат HR заедницата и ги поттикнуваат организациите да растат преку знаење и инспирација.

Ви благодариме за присуството и позитивната енергија!

Погледнете дел од атмосферата во продолжение – се гледаме на следната работилница!

Денеска и утре е Митровденска задушница – спомен за починатите

Православните христијани денеска и утре ја одбележуваат Митровденската задушница во знак на сеќавање на починатите.

Црквата пропишала посебни денови – задушници, четирипати годишно, кога верниците се молат за покој на душите на починатите.

Задушница е секогаш в сабота, ден кој црквата го одредила за помен и молитва за упокоените. На Задушница се оди во црква каде што се служи литургија и парастос. На овој ден се посетуваат гробиштата каде што со молитва, пченица и лепче осветено со црвено вино се изразува помен за починатите.

На Задушница верните даваат милостина на сиромашните и се молат за покој на душите на упокоените.

Митровденската задушница секогаш паѓа во саботата пред празникот Митровден. Митровденската задушница е востановена во XIV век и најпрвин била руска традиција, од каде преминала и во повеќето православни цркви. На оваа задушница, во прво време биле спомнувани само православните војници, меѓу кои биле и двајцата монаси Александар Пересвјат и Ослабја од Московската обител на Живоначалната Троица кои паднале на браникот за верата и татковината. Димитриј Јованович Донски, откако ја извојувал победата во битката со Мамаите на Куликовското поле во 1380 година, во која загинале и двајцата спомнати монаси, ја посетил нивната света обител за таму да учествува во извршувањето на поменот за нив. Притоа тој предложил Црквата да го прави овој помен секоја година во Митровденската сабота, односно во онаа сабота која е најблиску до празнувањето на св. вмч Димитриј (08 ноември). Од тоа време Црквата ја приброила оваа задушница во вселенските родителски саботи, а нешто малку подоцна востановила во оваа сабота да се извршува помен не само за паднатите за верата и татковината војници, туку и за сите починати воопшто.

Популарно