Ниски цени и недоволна транспарентност при продажба на државно градежно земјиште, покажува истражувањето на Центарот за граѓански комуникации

Центарот за граѓански комуникации го објави истражувањето „Недоволна транспарентност и ниски цени при продажбата на државно градежно земјиште“ кое открива дека oпштините не ги информираат граѓаните за реализираните продажби на државно градежно земјиште, истакнуваат од центарот.

Поконкретно, како што наведуваат, истражувањето ги покажало клучните наоди: Општините ги објавуваат одлуките за отуѓување на државно градежно земјиште само во Службен весник на РСМ. Но, ниту една од мониторираните општини не презема други активности за информирање на граѓаните, односно донесените одлуки за продажба на земјиште и склучените договори со купувачите не ги објавуваат ниту на своите веб-страници.

Нетранспарентноста оди дотаму што дел од општините не ги доставија склучените договори ниту преку барање за пристап до информации од јавен карактер. На овој начин се оневозможува информираност на граѓаните и се зголемува ризикот од злоупотреби, се истакнува во истражувањето.

„Цената за 1 м2 државно земјиште во изминатите пет години се движела од 71 до 18.400 денари (од 1,2 до 299 евра). Просечно, во постапките за продажба на државно градежно земјиште учествувале по 4 потенцијални купувачи. Имајќи го ова предвид на општините им се препорачува:

Да ги објавуваат одлуките за отуѓување на градежно земјиште во сопственост на државата на своите веб-страници, исто така и склучените договори со купувачите на државното земјиште. На овој начин ќе се овозможи поголем увид на граѓаните и навреме ќе може да се укаже на евентуални незаконитости во процесот.

Зголемувањето на транспарентноста на целиот процес на продажба на државното градежно земјиште треба да придонесе кон зголемување на довербата на граѓаните во процесот и, воопшто, во секторот градежништво, каде што изминатите декади се наталожија сериозни проблеми и овој сектор стана еден од најподложните на корупција“, истакнуваат од центарот.

Истражувањето било изготвено во рамките на проектот „Заштита од корупција“ со финансиска помош од Амбасадата на Кралството Холандија во Скопје, имплементиран од Центарот за граѓански комуникации, во периодот од 1 ноември 2021 година до 31 октомври 2024 година. 

Ана Салтирова Давидовски на „На Каде Одиме?“ - Ментори треба да учат вработени да решаваат проблеми

Во новата епизода на поткастот „На Каде Одиме“, зборуваме со Ана Салтирова Давидовски – основачка на Личен Избор, авторка, NLP тренер и коуч, тренер за личен раст и искусна HR професионалка со повеќегодишно искуство во работење со луѓе и организации.

Разговорот го посветивме на теми што сè почесто добиваат значење и во професионалниот свет – личниот развој, NLP методологијата и работата на себе како дел од успехот на еден тим или компанија. Ана ни раскажа како изгледа процесот на воведување на вакви алатки во компании, каков е интересот, каде има отвореност, а каде уште постои скепса.

Преку искуства од своите проекти, Ана даде перспектива за тоа како се гради свесност, какви прашања најчесто си поставуваат луѓето кога започнуваат со личен развој, и како компаниите реагираат кога ќе почнат да се отвораат вакви разговори – од поефективна комуникација, до поддршка во лидерството и мотивацијата.

Во епизодата ќе слушнете и конкретни совети за оние што сакаат да направат промени – било да се индивидуалци кои сакаат да работат на себе, или компании кои сакаат да внесат нова енергија во своите тимови.

🎧 Епизодата е достапна на YouTube и Spotify каналите на KARIERA.mk.

Ана Секуловска на „На Каде Одиме?“ - Во Македонија има интерес за претприемништво

Во претприемачкиот свет, идејата е само почеток – вистинскиот успех доаѓа со заедницата, менторството и правилните можности. Токму за ова зборуваме во најновата епизода на поткастот „На Каде Одиме“ со нашата гостинка Ана Секуловска, програмски директор во StartUp Club Skopje.

Ана е личност која стои зад многу иницијативи што ги поврзуваат младите претприемачи со ресурсите и поддршката што им е потребна. Како долгогодишен модератор на настани, поткаст водителка и активен член на стартап заедницата, таа има увид во тоа што значи да се започне бизнис во Македонија, со какви предизвици се соочуваат основачите и како можат да ги надминат.

Во оваа епизода зборуваме за стартап културата кај нас, важноста на вмрежувањето, менторството и волонтирањето, како и за улогата на инкубаторските програми во развојот на нови идеи. Доколку сте размислувале за сопствен бизнис или ве интересира што ја движи претприемачката сцена во регионот, оваа епизода е вистинското место за инспирација и практични совети.

📅 Епизодата е достапна на YouTube и Spotify каналите на KARIERA.mk! 🎥🎧

🎧 Слушајте, инспирирајте се и размислете – на каде одиме? 🔎

Вработување во ТБМ Гроуп, Виола Аптеки, Магнетик!

Денес ви ги издвојуваме најпосетуваните работни позиции од реномирани компании на KARIERA.mk, се надеваме дека ќе го најдете вашето идеално работно место меѓу нив.

Трговската компанија Магнетик е основана во 1992 година и денеска е лидер во дистрибуцијата и малопродажбата на текстилни производи. Компанијата денес ги има ексклузивните права на дистрибуција и продажба на Weekend Max Mara, Marella, Pennyblack, Liu Jo, Pinko, Paul&Shark, Gerry Weber, Patrizia Pepe, Twinset, Yamamay, Carpisa, Oltre, Motivi и Fiorella Rubino во Македонија.

Моментално вработува:

ПРОДАЖНИ АСИСТЕНТИ

Виола Аптеки се современа компанија чиј примарен фокус на работа е здравствената заштита на граѓаните, преку постојано следење и имплементација на новитетите за превенција и лекување на човековиот организам. 

Моментално вработува:

ФАРМАЦЕВТСКИ ТЕХНИЧАР - 3ТА СМЕНА
ФАРМАЦЕВТ
ФАРМАЦЕВТСКИ ТЕХНИЧАР

Даути Комерц- А.Д лидер во регионот и пошироко во микродистрибуција на производи за широка потрошувачка.

Моментално вработува:

КОМЕРЦИЈАЛЕН РЕФЕРЕНТ ЗА ПРОДАЖБА – СКОПЈЕ

Лидл е семеен бизнис заснован на едноставна филозофија: дека клиентите заслужуваат најквалитетни стоки и намирници по цени што секој може да си ги дозволи. Веќе повеќе од четириесет години, уникатниот пристап на Лидл ги менувa и подобрувa заедниците во 30 земји, каде што Лидл се прошири и оперативно работи со околу 12.200 продавници и вработува повеќе од 376.000 луѓе.

Моментално вработува:

СПЕЦИЈАЛИСТ ЗА УПРАВУВАЊЕ СО ТАЛЕНТИ
СПЕЦИЈАЛИСТ ЗА ПРИВЛЕКУВАЊЕ НА ТАЛЕНТИ
ЗАМЕНИК МЕНАЏЕР НА МАРКЕТ

ВДЛ Ван Хоол Македонија е дел од холандската Групација ВДЛ. Компанијата дојде во земјава во 2012 година кога ја изгради и фабриката во Технолошко индустриската развојна зона Скопје2 во Бунарџик, со што ја врати традицијата на автобуската индустрија во земјата.

Сите огласи од Ван Хоол Македонија можете да ги најдете ТУКА.

МАКСТИЛ е регионален лидер во производството на топловалани дебели лимови.

Моментално вработува:

ИНЖЕНЕР МЕТАЛУРГ
ЛЕАР
МАШИНСКИ ТЕХНИЧАР
ЕЛЕКТРИЧАР

ТБМ Гроуп е меѓу водечките европски компании кои организираат тематски бизнис конференции. Како динамичен тим високо ги цениме различностите и новите таленти. Нашите тимови за бизнис развој се посветени на постигнување врвни резултати.

Моментално вработува:

JUNIOR SALES AGENT

Групацијата Виндија опфаќа 14 компании, од кои 8 се со седиште во Хрватска и 6 во соседните земји. Вработува повеќе од 4.000 луѓе. Беспрекорниот квалитет на производите на Виндија е препознаен на бројни меѓународни саеми, што со гордост ја направи компанијата добитник на бројни награди.

Моментално вработува:

ВОЗАЧ ДИСТРИБУТЕР - Ц КАТЕГОРИЈА

Зегин ДОО е првата приватна компанија во Република С. Македонија регистрирана за продажба на лекови.

Сите огласи од Зегин можете да ги најдете ТУКА.

Се уште невработени?! Сите останати активни работни позиции можете да ги најдете ТУКА.

Популарно