Навечер ве будат грчеви во нозете - погледнете на што укажува болката

Кога среде ноќ ќе ве разбуди грч на нозете, веројатно се прашувате што се случува. Колку и да трае грчот, не е пријатен и сакате што е можно поскоро да попушти.

Ноќните грчеви се особено вознемирувачки затоа што се нагли и предизвикуваат затегнување на мускулите на долниот дел на ногата, понекогаш бутовите или стапалата, а настануваат како резултат на прекумерно, предолго и необично затегнување на мускулите.

„Грчот може да трае од неколку секунди до неколку минути. Просекот е девет минути, а потоа следи неколку часови болка, понекогаш и два до три дена непријатност“, вели неврологот Мајкл Џејф.

Ако страдате од грчеви во нозете, не сте сами. Околу 60 проценти од Американците пријавуваат дека ноќе понекогаш ги буди ова непријатно чувство, според Американската академија за семејни психијатри. Веројатно очекувате научниците да ја знаат точната причина за грчевите, но тие сеуште имаат само теории.

Најчесто може да се слушне дека грчевите се предизвикани од дехидрација или нерамнотежа на електролити. Можеби тие работи играат улога, но тие веројатно не се главните виновници.

Постојат неколку можни причини кои доведуваат до грчеви во нозете: вашите мускули се уморни или сте ги преоптовариле со нова активност, постои структурна или механичка причина за проблемот, како што се рамни стапала или проблеми со циркулацијата, пиете лекови како што се диуретици, лекови за астма и лекови за намалување на холестеролот, во прашање се посериозни здравствени проблеми како што се мускулна болест (миопатија), нервни заболувања (невропатија), моторни неврони (ALS) или Паркинсонова болест.

Исто така, важно е да се знае дека студијата од 2015 година открила дека бројот на случаи на грчеви во нозете двојно се зголемува во текот на летните месеци.

Како да ги спречите грчевите во нозете?

Истегнете се. Добро е да го истегнете погодениот мускул и така да ја намалите зачестеноста на грчеви. Избањајте се. Промената на температурата може да ви помогне да се ослободите од грчеви во нозете.

Пијте малку сок од кисели краставички или јадете лути пиперки. Иако, среде ноќ не копнеете по некоја од наведените намирници, науката открила дека овие две работи можат да помогнат. Сокот од кисели краставици предизвикува рефлекс кој ги намалува невроните кои се вклучени во грчевите на мускулите. Капсаицинот кој се наоѓа во лутите пиперки може да го има истиот ефект.

Луѓето со оваа крвна група се поотпорни на Ковид-19

Луѓето со крвна група нулта негатив (0-) имаат 12 отсто помали шанси да се заразат со коронавирус во однос на сите останати крвни групи, покажало новото истражување.

Истото истражување покажува и дека е помала шансата дека негативните крвни групи (O-, A-, B- или AB-) ќе се заразат со вирусот во однос на позитивните - во просек, дури 21 отсто е помала шансата дека негативните крвни групи ќе се заразат.

Покрај тоа, луѓето со нулта негативна крвна група имаат и 13 отсто помали шанси да развијат тешки симптоми и 19 отсто е помала веројатноста да умрат од последици од вирусот.

Ова истражување го направил Институтот за клинички истражувања во Торонто, а истражувањето е спроведено врз 225.556 лица кои биле позитивни на коронавирус.

„Меѓу 1.328 пациенти инфицирани со ковид, најголемата веројатност за смрт има кај носители на крвните групи AB и B стои во заклучокот на ова истражување објавено во магазинот „Annals of Internal Medicine“.

Овие податоци се совпаѓаат со веќе спроведената студија во Кина, направена на пациенти во провинцијата Хубеи, каде научниците дошле до истиот заклучок.

Претходните студии од експерти од Универзитетот во Кил и Универзитетската клиника во Осло покажале дека луѓето со крвна група А имаат поголем ризик од потежок облик на болеста.

Двојно е поголема веројатноста дека заразено лице со крвна група А ќе заврши на респиратор во однос на заразените со нулта (0) крва група. Крвните групи B и AB се некаде помеѓу, заклучиле тогаш научниците.

Престанете да ги правите овие грешки во одржувањето на личната хигиена

Одржувањето на хигиената е навика и нешто што на сите ни доаѓа природно да го правиме. Иако мајките нè имаат научено на основите како мали, подоцна сами развиваме специфични навики потпирајќи се на инстинктите и нашето знаење за тоа како треба да се бањаме, да миеме заби, да чистиме уши итн. Ќе се изненадите, ама овие грешки при одржување на хигиената ги прават многумина од нас.

1. Ставате премногу шампон. Обично е доволно околу ½ лажичка, секако зависно од должината и густината на косата.

2. Исто така пречесто ја миете косата, што предизвикува губење на нејзиниот сјај. Правете го тоа преку еден ден.

3. Ја користите луфата премногу долго. Нивната текстура собира бактерии, па затоа треба да ја менувате на секои 4 недели.

4. Ги чепкате ушите со стапчиња за уши. Но, тие всушност не се баш добри за ушите. Со нивна употреба, ушната маст ја туркате подлабоко во увото или пак премногу ја отстранувате, што пак може да предизвика инфекции. Затоа, замотајте парче тоалетна хартија околу прстот и така чистете си ги ушите.

5. Си ги миете забите во погрешно време. Миењето на забите веднаш после оброк ја оштетува глеѓта. Затоа, мијте ги забите 30 минути по оброкот.

6. Мислите дека е подобро да користите антибактериски сапуни? Обичните сапуни се подеднакво добри, сè додека правилно ги користите за да си ги измиете рацете. Тријте го сапунот во рацете барем 20 секунди пред да се исплакнете.

Кога и како може да се заразите со Ковид-19 носејќи заштитна маска

„Колку почесто излегувате надвор и повеќе време поминувате во гужва, почесто треба да ја перете вашата заштитна маска или пак едноставно да ја фрлите во корпа за отпадоци штом дојдете дома и да си купите нова“, појаснила Натерсон.

Носењето заштитна маска е задолжително, но треба да се знае разликата помеѓу „било каква маска“ и носење заштитна маска која што е „сигурна и ефикасна“.

Постојат неколку знаци кои што укажуваат дека заштитната маска треба да ја замените или пак да ја исперете. Маската се раширила или пак има видливи дупчиња - тие се ефикасни во одбрана од заразата само доколку се „валидни“.

„Доколку маската има видливи дупчиња или пак некој дел од неа се раширил, таа повеќе не е употреблива и ја губи својата функција на заштита“, вели педијатарот Кара Натерсон.

„Целта на маската е да даде физичка бариера за да се оневозможи влегувањето на вирусот или доколку сте заразени да не може да го пренесете Ковид-19 на другите луѓе“, додала таа и порачала дека дупчињата на маската овозможуваат да продре Ковид-19 во вас.

Доколку сте допреле потенцијално контаминирана површина, како на пример корпа или количка во маркетите, квака на врата, а потоа сте ја допреле заштитната маска тогаш таа е контаминирана.

„Што почесто сте надвор или пак поминувате време во гужви, почесто треба да ја перете заштитната маска или пак едноставно да ја замените со нова“, појаснила Натерсон.

Популарно