Сообраќај или бојно поле

Во сообраќајот, Македонија ги дели истите цивилизациски вредности со развиените земји. Имаме пристап до идентични возила, имаме и речиси идентична легислатива, репресивната политика ни е тука негде, инфраструктурата сериозно ни заостанува ама сепак се трудиме да држиме каков-таков чекор. Се е тоа во ред се додека не се погледне статистиката, се гине како на бојно поле, од црно поцрно, од лошо полошо. Зошто?

f1-2200x1200

Сообраќајните црни хроники станаа дел од нашето секојдневие. Се гине на сите страни, а жртви се сите категории на учесници: пешаци, велосипедисти, мотоциклисти, возачи и патници на моторни возила, се гине и со работна механизација и со земјоделски машини. Луѓе со тешки телесни повреди има дваесетина пати повеќе. Кај многу семејства учеството во сообраќајот претставува горко и болно искуство. Што да се преземе, за почеток само да се ублажат (колку морбидно) барем за некој процент трауматичните бројки? Дали можеме да го избегнеме претпоследното место во Европа (полошо е само во Албанија) како земја со најголем ризик по учесниците во сообраќајот?

Ако сакаме да преживееме, секако треба под хитно да дејствуваме. Но најпрвин треба да се направат сериозни анализи за состојбите, потоа да се изготви сеопфатна програма за зголемување на безбедноста и на крајот – а тука сме хендикепирано неспособни – да се направи акциски план со прецизни задачи за сите чинители во опшеството. Дефинитивно, акциите од типот: недела на пешаци, ден на мотоциклисти, ден на возачи, ден без возила,… освен како прилика за сликање на надлежните, воопшто не придонесуваат да се чувствуваме побезбедно и не им видовме ама баш никаков аир. Туѓите искуства секогаш се драгоцени, ама нели ние се си знаеме како треба, … само се нема пари!

2-300x168

Катастрофална состојба

Крајно неповолната состојба која актуелно ја живееме е сплет од наталожени, многубројни негативни околности. Светот и технологијата отидоа предалеку за да можеме да им парираме со нашите балканизми. За загрозување на безбедноста жестока борба водат бајатото однесување, лошата инфраструктура, отсуството на минимум возачка па и човечка култура, погрешната репресивна политика.

Само една илустрација. Млад и неискусен возач се докопал до некое (полу)исправно старо возило со 140-150 коњи и во убаво и еуфорично друштво одат до блиско излетничко место. Во (полу)пијана состојба вози назад со безобразно голема брзина, патот е оштетен и полн со ударни дупки, контрола нема,… и синџирот потребен за трагичен завршеток на излетот е затворен.

Утредента читаме по хрониките дека надлежните водат истрага за несреќата. Утеха за блиските нема, за властите се си е според законот и прописите … е па тогаш кој е виновен? Сите, или можеби никој? Поразително е што целиот систем одамна ни е веќе за пензионирање. Еве зошто: како прво и основно, на момчето не треба да му се дозволи возење на таков автомобил, техничката исправност на возилата никаде не е тема за пазарење, потоа треба да му се каже дека ако полиција го фати во пијана состојба нема тате-бате интервенции, патот по кој се вози треба да е во технички пристојна состојба, постојат мал милион технолошки уреди брзиот возач да биде предупреден (камери, радари, предупредувачи на брзина, видео сигнализација,…) и на крајот ако едно место се покаже како небезбедно да се преземат инфраструктурни интервенции.

5-300x195

Сето тоа чини пари но никој не тврди дека безбедноста на сообраќајот е евтина работа а понапредните општества од нашето одамна ја имаат апсолвирано темата околу превенцијата и настанатите штети. Можеби примерот е претежок но е земен од реалното секојдневие. Има безброј примери и на подрастични несреќи како и такви каде што само наклонетоста на фортуната спречила трагичен биланс.

Чаре?

Во сериозните општества се води Државна стратегија за строга контрола на безбедноста на сообраќајот. Едукацијата почнува од најрана возраст, родителите даваат личен пример, легислативата е јасна и прецизна, обучувањето на идните возачи ги прати сите технолошки достигнувања, возилата се држат под строга контрола на техничката исправност, потоа патната инфраструктура постојано се осовременува, кај контролата на сообраќајот доминантна е превентивната а не казнената компонента.

3

Сега е јасно дека од тоа цивилизациско ниво ние сме прилично далеку, а од друга страна достапни ни се технолошки најсофистицираните возила. Што освен тие возила има кај нас? Ништо, освен “загребување“ по некои од овие чинители. Затоа катастрофалната безбедносна состојба никого и не изненадува.

За зголемување на безбедноста не постои волшебно стапче. Потребна е темелна реформа во сите сегменти, па потоа можеме да се надеваме дека состојбите ќе се помрднат – од трагично накај прифатливо лошо?! За опипливи подобрувања ќе треба да помине време, многу време! Лошите навики се искоренуваат само со изградба на здрав и оддржлив современ систем. Импровизациите тука не возат. Патот на мачо однесувањето искомбинирано со балканска снаодливост и курназлак, води право кон состојбите од кои потоа тешко се излегува. Токму тој самоубиствен сообраќаен миг го живееме денес. И гинеме како во војна.

Агрон Сулејман autoinfo.mk

Заев сака, но не може да и даде на Бугарија

„Јас сум Македонец кој зборува македонски јазик, признат од целиот свет. Каракачанов е Бугарин кој зборува бугарски јазик признат од целиот свет. Но, етничката и идентитетска разлика не е единствената меѓу нас. Поважна и посериозна е разликата во нашите светогледи“, напиша вчера премиерот Заев и додаде: Јас работам на доближување на ставовите околу разликите, и знам дека тоа е можно само преку размена на идеи и мислења, а не преку навреди и недолични пораки. Нашите народи очекуваат исчекор кон пријателство, а не говор на омраза. Доста беше омраза!

Не знам од каде да почнам.... Ајде од почетокот. Први Август 2017 година. Денот на потпишување на договорот и изјавата на Заев дека со овој договор Бугарија го „признала“ Македонскиот јазик. Ммммм...НЕ! Единствено место каде се спомнува македонскиот јазик е последниот пасос во кој се вели:
„Потпишан во два оригинални примероци, секој од нив на официјалните јазици на Договорните страни – македонски јазик, согласно Уставот на Република Македонија и бугарски јазик, согласно Уставот на Република Бугарија, при што и двата текста имаат еднаква важност. “
Значи, согласно уставот на Република Македонија, што значи дека јазикот целиот свој легитимитет го влече од уставот, кој е менлива категорија и постои едвај 30тина години. За разлика од уставот, македонскиот јазик е официјален јазик векови наназад. 
Токму догооворот за добрососедство и лагите што тогаш ги ширеше Заев, се јасен аргумент дека премиерот знаел што го очекува и дека и сега знае што следува. 

Следно, „Јас сум Македонец кој зборува македонски јазик, признат од целиот свет“. Јазик не се признава. Јазик  постои и се кодифицира(стандардизира). Тоа што оваа влада постојано повторува дека македонскиот јазик е признат во 1977 година во Атина е само уште лага, со која повторно им се дава оружје на бугарските тврдења дека станува збор за бугарски дијалект. Во 1977 година во Атина со резолуција е усвоена латиничната транскрипција на македонската кирилица. Толку! Не се работи за никакво признавање, затоа што такво нешто не постои! Како тоа некој да ви признае јазик? Кој е тој што го може тоа?

„Јас сум Македонец кој зборува македонски јазик, признат од целиот свет“, колку и гордо да звучи, нема никакво значење во спорот со Бугарија и Заев го знае тоа. Софија секојдневно повторува дека тие немаат проблем со тоа што ние денеска сме Македонци и зборуваме македонски јазик, туку со нашето минато. На Бугарија во моментов не и гајле дали сме ние Македонци, туку што тоа биле нашите предци. „Македонија и македонскиот народ се творба на Тито. Излажани Бугари, а македонскиот јазик е само дијакт на бугарскиот“. Тоа е ставот на Софија и во ништо не се оспорува со „гордата“ изјава на премиерот. 

„Етничката и идентитетска разлика не е единствената меѓу нас“. И со оваа реченица Бугарија нема никаков проблем. Како што реков и пред малку, Софија признава дека сега сме различни народи, со различен идентитет. Тие ја сакаат историјата. Тоа многу отворено го кажа нивниот министер, кога рече дека убаво што Заев прифаќа заедничка историја, само уште да признае дека е бугарска. 

„Јас работам на доближување на ставовите околу разликите“. За некој да работи на доближување на ставовите, прво треба да има став, а Заев го нема. Дури и кога личи дека го има, ЛАЖЕ! ЛАЖЕШЕ дека нема да се смени устав со цел да се смени уставното име! ЛАЖЕШЕ дека со „Преспанскиот договор“ е бетониран идентитетот, но ја изгубивме пола историја (историја +традиција +култура+јазик = идентитет). ЛАЖЕШЕ дека со договорот со Бугарија, Софија го „признала“ македонскиот јазик. ЛАЖЕШЕ дека не постои „Тиранска платформа“. ЛАЖЕШЕ дека сме добиле датум за прговори со ЕУ, барем 12 пати. ЛАЖЕШЕ дека има писмени гаранции за почеток на преговори со ЕУ. ЛАЖЕШЕ дека Бугарија во втората светска војна била само администратор во Македонија. ЛАЖЕ и сега! Заев нема став, затоа што тој не се обидува да го реши спорот со Бугарија за доброто на Македонија, туку за свое добро. Во ситуација кога земјава е задолжена над 60% од БДП (високозадолжена земја), по што му е јасно дека повеќе нема да може да се задолжува и многу скоро ќе остане без пари за плати и пензии, единствен спас му се европските фондови. Во ситуација кога Македонија е 7ма по смртност од Корона, а ситуацијата до прва ќе се влошува, Заев знае дека многу скоро (на пролет) ќе мора на избори. По сите порази, на сите полиња, Заев знае дека неговата политичка кариера завршува со тие избори. Но, не е тоа главниот проблем на премиерот. Она што него навистина го плаши е прогонот кој што му следува. При "All in“ има само две можни. Ги собираш сите чипови (успеси) од масата или губиш се, па дури и слободата. 

Заев во моментиве е давеник, налик Груевски пред неколку години. Разликаата е што Груевски бараше спас кај народот (кој го пљачкаше со години), а Заев очекува да му помогнат странци. Она што сеуште не го разбрал е дека, кога ќе ја изгуби довербата кај народот, странците нема да го есапат. Завршено е! Сега дури и да прифати дека до вчера сме биле Бугари, а јазикот ни е препишан од бугарски буквар од 1943 година, никако не може да му понуди гаранција на Борисов дека тој договор ќе биде почитуван од наша страна. При таков договор, диру ни почеток на преговори со ЕУ нема да му донесе победа на изборите, а тоа Софија го знае. Затоа, сега потписот на премиерот не вреди ништо во Бугарија. Од таму и изјавата на Каракачанов дека изјавите на Заев се празни зборови, му требаат дела. Делата Заев не може да ги понуди! Единствено што може да направи е дополнителна штета во односите со Бугарија со уше некој анекс договор, за кој нормално ќе ЛАЖЕ што подразбира. Ова не значи дека давеникот ќе престане да прета и да се бори за воздух и по цена на други жртви, но крајот е блиску, а СДСМ никако не може да го запре. 

По сите понижувања и неуспеси кои како народ ги доживеавме под оваа владејачка гарнитура, добрата вест е дека за неколку месеци ќе заминат во историјата (во онаа црната). Лошата вест, доколку драстично не се променат работите, е дека Мицковски ќе биде новиот премиер. Сегашниот лидер на ДПМНЕ кој не направи ама баш ништо, да го спречи Заев во своите антимакедонски политики, премиерската позиција ќе ја добие на тацна. Слично како што ја доби и претседателската функција во својата партија. ДПМНЕ под лидерство на Мицкоски не доби ниту едни избори, не оствари ниту една победа! Ако толку може како партиски лидер, колку (ич) ќе може како премиер?

Можеби малите партии (од кои се издвојува Левица) ќе можат да го искористат вакумот, но сеуште е рано да зборуваме за премиер кој не е челен на СДСМ или ДПМНЕ. 

Автор: Пацифист

(Фото) Му се слошило на работа, западнал во кома, а брзата помош го однела... ДОМА

На социјалните мрежи во Фејсбук групата "Стари Скопјани" се најде статус каде еден од членовите на истата група раскажа за случка која се случила во неговото семејство.

Имено, неговиот зет за време на работа му се слошило и се онесвестил. Неговите колеги повикале брза помош, но тие наместо веднаш да го хоспитализираат тие го транспортирале само до ДОМА.

"Состојба тогаш: не зборел, не бил при свест, не мрдал не бил контактибилен. Тој е на возраст од 40 години,а работи во близина на ГОБ "8ми Септември", ( па нели требало прво да го однесат на некакво снимање, преглед и сл, па така барем беше во наше време. Од како го донеле дома му ставиле инфузија и си заминале и ја повикале ќерками од работа. Сега мојот зет лежи во КОМА, не сум по таа струка за да знам што му е, но само лежи без никакви знаци. Денес дојдоа еднаш од брзата помош да му сменат инфузија и оставија некое кесе, па ќерками ми напиша на ливче што се треба да купам од аптека, изгледа ќе треба сами да го боцкаме. Понатаму ќе ве известам како ќе течат работите, но еве како се спремни оние од екипата на Филипче да помагаат на болните во време на пандемија."

"Мајко Македонијо" те ранија, те омаловажија, стана безимена

Ех, Македонијо мајко моја, Те ранија, те омаловажија, стана безимена. Станавме затворен логор. Потпишавме капитулација. Останавме затворена ковид држава. Секој ден гледаме луѓе без насмевка, луѓе со маски и тешки мисли “Како да издржиме и месецов?”. Во држава во која се шири вирусот со невидена брзина, каде секојдневно имаме над стотици заболени. Дури некои се спремаат за избори, народот се заразува.

ИЗБОРИ ЌЕ ИМА! Има ли пилот во авионот со име МАКЕДОНИЈА? Економијата ни тоне, здравството колабира, а сиромаштијата влегува во фаза на ЕПИДЕМИЈА.

Здравствените работници со последни сили се борат, десеткуваани, заразени и деградирани. Некои земаат картички, некои не но сите заедно и сложно се борат против невидливиот непријател. Без нивната храброст и пожртвувсност ќе бевме Вухан на Балканот. Со ваков галопирачки развој на вирусот, со ваква неспособна власт, ќе имаме долго, топло и пеколно лето и многу ладна есен и зима. Државата ќе банкротира со колабирано здравство, пандемија на сиромаштија и корона.

Ех.. МАКЕДОНИЈО.

М-р Боби Бојчевски

Популарно